Orenetes (1)

«Orenetes i falciots»

Viatgers de gran valor ecològic

A QUI S’ADREÇA: 

Alumnes d’Educació Primària, ESO i Batxillerat.

També recomanat per a biblioteques, escoles d’adults, fires, esplais, casals, AFAs, grups i famílies.

OBJECTIUS:

    • Conèixer i identificar les diferències entre orenetes i falciots de Catalunya, similars però ben diferents.
    • Mostrar el gran control sobre mosques i mosquits que efectuen, sobretot en ciutats i pobles.
    • Realitzar una acció pràctica i concreta d’ajut a la fauna i a la natura.
    • Fer un taller participatiu; en equip, entre grups d’alumnes o famílies de protecció a la natura.
    • Incentivar una actitud respectuosa envers la fauna, la natura i el medi ambient.
VENCEJOI

TIPUS D’ACTIVITAT: 

 

El taller té dues modalitats:

 

1) Taller audiovisual sobre les orenetes i els falciots. Durada: 1 hora.

 

2) Taller audiovisual amb activitat pràctica. Durada: 1 h 30 min a 2 h.

 

En primer lloc es fa una presentació audiovisual sobre les diferents espècies d’orenetes i falciots que ens visiten cada primavera a Catalunya, les seves diferències i particularitats, com identificar-los, de què s’alimenten, la seva protecció, com son els seus nius i com ajudar a augmentar les poblacions d’aquestes aus. S’explica els grans beneficis que té el fet de tenir poblacions d’aquestes aus als pobles i a les ciutats, ja que són un gran ajut controlant plagues d’insectes com el mosquit tigre, entre d’altres.

Per a acabar, i de manera opcional, es pot triar entre dues activitats pràctiques:

A) Construcció de caixa niu per a falciots. Es proporciona un kit d’eines i materials per muntar una caixa niu que es construeix en grup, fomentant el treball en equip de forma pràctica i participativa.

B) Es fa una sortida als voltants (30 min aprox.), per a observar i reconèixer els emplaçaments dels nius d’aquestes espècies, i així ajudar a la seva protecció directa entrant les dades obtingudes a projectes de ciència ciutadana com el Projecte Orenetes.

 

Es recomana una caixa niu per a cada 8 a 15 participants.

 

Inclou les eines i els materials (fustes, tornavisos i cargols)

La caixa niu per a falciots és totalment funcional, amb eficàcia provada, feta de fusta massissa de pi, certificada i reciclada. 

Materials aptes per a col·locar a la natura i totalment segurs pel benestar dels ocells i la seva progènie.

També et pot interessar: