Recuperem la biodiversitat
A QUI S’ADREÇA:
Alumnes d’Educació Infantil, Primària, ESO i Batxillerat.
També recomanat per a biblioteques, escoles d’adults, fires, esplais, casals, AFAs, grups i famílies.
OBJECTIUS:
- Conèixer les espècies d’arbres i arbustos autòctons del territori.
- Fer del pati escolar un espai educador, amb natura i verd al voltant dels alumnes, on conservar espècies autòctones per a observar-les i estudiar-les.
- Augmentar i recuperar la biodiversitat natural del municipi i convertir els espais propers a l’alumnat en espais verds.
- Fomentar el respecte i l’estima de l’entorn més proper de l’alumne.
- Realitzar una activitat cívica i fer participar els alumnes envers la protecció i millora de la natura, el medi ambient i l’espai comú.
TIPUS D’ACTIVITAT:
L’activitat està pensada per a reconvertir els patis escolars o ubicacions properes al centre educatiu.
Abans de començar l’activitat s’aprofita per a explicar la importància de tenir vegetació autòctona als nostres espais verds, les espècies a plantar, la biodiversitat que en traurà profit i els beneficis que tenen les plantes per a les persones.
Es plantaran arbre i també arbustos, plantes aromàtiques… que atreuen ocells, papallones i altra fauna que l’alumnat podrà observar.
En primer lloc, s’expliquen les característiques de les diferents espècies de vegetació a plantar i la manera d’efectuar bé la plantació. Per a acabar, es reparteixen les plantes indicant on i com plantar-les.
També es proporcionen les eines adients per a realitzar la plantació, que es durà a terme per parelles o petits grups, fomentant així el treball en equip i a l’aire lliure de manera pràctica i participativa.
Recorda:
La plantació de vegetació autòctona és una forma de lluitar contra, o mitigar, els efectes del Canvi Climàtic:
Les plantes absorbeixen el CO2 i aporten oxigen.
Donen ombra i retenen humitat; essencial per a la vida.
Aporten nutrients al sòl, mantenint-lo viu i millorant les condicions de la terra.
Afavoreixen la biodiversitat de fauna i flora; servint de font d’aliment i de refugi.




